Referenser
Jag har mer än 40 års erfarenhet från området jag föreläser.
Jag har under åren arbetat med de flesta branscher. Men även med verksamheter inom regioner, sjukhus, vårdcentraler, skolor och kommuner
Under mina år som konsult och föreläsare har jag arbetet med 100 000 tals människor och flera hundra företag och verksamheter. Bl.a. Astra, MTG-media, Glitter, IKEA, Arbetsförmedlingen, Karolinska universitetssjukhuset, Sportlife, Katrineholms energi, TV4, Ericsson, Polisen, Telenor, Unicef, SEB, Hyresgästföreningen, TryggHansa, Väla köpcentrum, Executive People, Försäkringskassan, Hifab, Forex, Telia, EON, Volvo, Codan, Apoteket, Alcro, Posten, SCA, Södertälje Sjukhus, Kommunal, Astra Zeneca, Catena, Inquire, Lidingö stad, Flexbuss, Unionen, ,Midroc, Skatteverket, Christian Berner, Bra Liv, Handelsbanken, Verisure, IL Recycling, SvD, CTC, Söderberg & Partners, Socialförvaltningen Sth Stad, Inlandsbanan, Södra Skogsägarna Svensk fastighetsförmedling, Grand Hotell, Bravida, Hooks Herrgård, VW- Group, SEB, Radisson, Sjöfartsverket, Intersport, Flash, Swedbank. DN, Lantmännen, Sturebadet, Södertälje kommun, NCC, Almi, Åhlens, Företagarna. Kammarrätten, Poolia, OK Q8, SAS, Securitas,
Din Bil i Sverige, NVS, Danske bank m.fl.
Fler referenser
Jag är imponerad av Stefans jordnära och praktiska arbetssätt. Med sin gedigna media bakgrund och praktiska erfarenhet utbildar och utvecklar han säljarna till professionella säljare och affärsmän. Jag har under min tid som försäljningschef på TV 4 arbetat med Stefan under mer än 3 års tid och är mycket nöjd med resultatet. Jag kommer därför i min nuvarande roll på OLW att fortsätta att samarbeta med Stefan.
Jan Åkerlund,
Försäljningsdirektör, OLW
Stort tack för en enormt inspirerande dag på Hooks! Säljarna i mitt team sprudlar av energi, studsar fram likt gummibollar och är upprymda som de druckit den finaste champagne
Caroline Lord , Regionchef MTG media
Upplägget av dagen var bra, ditt föredrag varvat med grupparbeten och diskussioner. Det kändes också som du lagt ner tid och arbete på att verkligen anpassa kursen för oss och vårt affärsområde.
Johan Almquist, Berns Salonger
Stort TACK Stefan. Säljarna har varit lyriska efter varje utbildningstillfälle. Det bästa av allt är att de använder sig av sin nyvunna kunskap vilket har skapat betydande resultatförbättringar. Vi ser verkligen fram emot ett fortsatt samarbete.
Sigge Jungell, Marknadschef, Tidningen Ångermanland
Close arrangerar fler än 140 evenemang varje år med föreläsningar och har gjort så i mer än 10 år. Våra medlemmar är högt uppsatta chefer inom svenskt näringsliv och offentlig sektor, och är i de flesta fall mycket vana att både upphandla och lyssna till föreläsare. Omdömet som lett till utmärkelsen är en direkt bedömning från de chefer som deltagit i de av Close arrangerade föreläsningarna med Stefan Sebö. Cheferna har direkt efter föreläsningen svarat på frågan:- Vad tycker du om föreläsningen? För att erhålla utmärkelsen måste betygssnittet vara minst 4,5 av maximalt 5 (där 5 är det bästa värdet) i genomsnitt för föreläsningarna genomförda hos Chefsnätverket Close
Close
Hej Stefan, tack för i torsdags! Det var mycket uppskattat och jag fick många positiva kommentarer gällande din medverkan så det var kul. Nu fortsätter ju jobbet framöver med värdeorden och jag hoppas verkligen att vi lyckas hålla igång det engagemang vi skapade förra veckan. Ta hand om dig och tack igen för din insats!
Lina Johansson, HR- Manager, Orexo
Utvärderingen från Stefan Sebö´s seminarie med Danska Banks VIP kunder. Härnedan är svaren på en utvärdering som de gjorde efter aktiviteten. På en skala från 1-5 där 1 är mycket dåligt och 5 är mycket bra så blev resultatet följande: Hur upplevade du inspirationskvällen? Inbjudan. 29.5% svarade 4. 36.4 % svarade 5. Snittbetyg 3.98 Maten. 36.4 % svarade 4. 34.1 % svarade 5. Snittbetyg 4.02 Lokalen. 47.7 % svarade 4. 40.9 % svarade 5. Snittbetyg 4.30 Service kring arrangemanget. 43.2 % svarade 4. 47.7 % svarade 5. Snittbetyg 4.39 Seminariet med Stefan Sebö. 39.4 % svarade 4. 53.0 % svarade 5. Snittbetyg 4.64 Möjligheter att få ställa frågor. 43.2 % svarade 4. 15.9 % svarade 5. Snittbetyg 3.66 Helhetsintrycket av kvällen. 45.5 % svarade 4. 47.7 % svarade 5. Snittbetyg 4.41
Danske Bank
Tack för en mycket uppskattad föreläsning hos oss. Vi har många föreläsare av absolut toppkvalitet men sällan har någon fått alla åhörare så engagerade som Du – de stående ovationerna från en fullsatt salong talar sitt tydliga språk. Inspirerande, tänkvärt, roligt! Kul att jobba med proffs.
Välkommen tillbaka, hälsar MIX Marknadsföreningen i Gävleborg Johan Dahl Ordförande
Stefan Sebö har inspirerat oss på HK, våra säljare och återförsäljare att ha fokus på aktivitet, kundnytta och merförsäljning. Det har lett till direkt ökad försäljning.
Per Nerelius , Marknads och utbildningsansvarig, Alcro
Jag är övertygad om att den positivitet som Du själv utstrålar, smittat av sig på oss. Att Du fängslar Dina åhörare och gör Ditt budskap lätt mottagligt beror enligt min åsikt på att Du bl a relaterar från verkliga händelser från Din yrkesutövning under åren.
Mats Eurenius, Annonsdirektör
Förlags AB Albinsson & Sjöberg
Du bjöd på en fantastisk kväll. Det var många som kom fram efter föreläsning och tackade för en fin kväll, så det blev en succé. Tusen miljoner TACK du är en fantastisk föreläsare med massor av god energi.
Elvy Broman, Företagarna
Din insats som säljutbildare och säljtränare var mycket professionell och stimulerande för alla deltagare. Den entusiasm och positivitet Du utstrålar smittar av sig på omgivningen på ett mycket hälsosamt sätt.
Dan Lannerö, bitr annonsdirektör, AB Dagens Nyheter
Tusen takk for et flott foredrag! Du fikk flere gode tilbakemeldinger fra mine kolleger. Mange satte pris på ditt engasjerende foredrag - og all den energien du legger igjen hos oss. Jeg synes personlig du var veldig flink og vil gjerne rekommendere deg videre til andre selskaper, og om muligheten skulle dukke opp benytte deg igjen. Ha en riktig fin dag - så håper jeg vi snakkes igjen.
Renate Tegdal, Manager Cash Management, Kongsberg Gruppen ASA
Hej Stefan! Seminariet gav härliga intryck och inspiration.
Med vänlig hälsning
Henrik Cronmark HR Chef
Patientförsäkringen LÖF
Alla är mycket entusiastiska och har med din hjälp fått nya idéer att arbeta med i sin personliga utveckling. Genom de praktiska exemplen du gav varvat med "kloka" råd har du skapat förståelse för vilka möjligheter vi alla har att utvecklas till positiva människor.
Ingvar Rodén, Sandoz AB
Vill tacka Dig för två mycket givande och uppskattade utbildningsdagar. Det är inte ofta efter kurser (i alla fall de vi tidigare gått på) som nästan samtliga har fått en kick utöver det vanliga och där man helt plötsligt fått en mycket stor förståelse för vad vi alla egentligen pysslar med, att sälja sig själv och våra varor i alla de olika former.
Niklas Bäck, Sony Music Entertainment (Sweden) AB
Hej Stefan, Tack för din inspirerande föreläsning i onsdags, jag fick väldigt positiva reaktioner från både kollegor och kunder! Precis som du sa har många av oss hört budskapet tidigare, skillnaden jag upplevde är att du fångade oss åhörare med ditt positiva, inspirerande och avväpnande framförande. Jag är övertygad om att de flesta fick en nyttig tankeställare och förhoppningsvis en nytändning, vilket jag tror att vi alla behöver emellanåt. Dessutom resulterade det i att en del av gästerna stannade till i våra bilhallar och fick information om våra modeller, bl.a har vi lämnat en skarp offert på en Audi Q5 till ett nystartat företag :) För att summera är vi väldigt nöjda med arrangemanget och jag hoppas få tillfälle att lyssna till och inspireras av dig igen någon gång framöver. Stort tack!
Stefan Axehult, Audi Helsingborg
Hej Stefan! Har nu gått igenom åhörarnas utvärdering av dagen och det är genomgående bra betyg, både på de olika ämnenas Angelägenhetsgrad och på Genomförandet. Alla programpunkter har ett betyg över 3 på en 4-gradig skala! När det gällde Angelägenhetsgrad, hade vi fyra svarsalternativ: Mycket viktigt, Viktigt, Mindre viktigt, Inte viktigt. När det gällde Genomförande hade vi alternativen Mycket bra, Bra, Mindre bra och Dåligt. Du och din programpunkt fick allra högst betyg: Samtliga svarade Viktigt eller Mycket viktigt, respektive Bra och Mycket bra. Snittet för Angelägenhetsgraden blev 3,7 och Genomförande fick 3,8 på den 4-gradiga skalan!
Hans Öhman, Fastighetsägarna Sverige
Stefan. Vilken kväll. Vilken föreläsare du är. Vilken upplevelse. Stort tack för att du kom och genomförde ditt seminarie. Kvällen innehöll så mycket glädje, energi och värderingar väl värda att bära med sig genom livet. Din stora erfarenhet och kunskap kändes så trygg. Du behärskar detta fantastiska ämne till fullo. Den scenvana och närvaro är påtaglig. Du fängslar. Du varierar med ord, bild och ett kroppsspråk som trollbinder åhörarna. Vår personal och kunderna var så nöjda. Underbart. Du har också en framtoning och en ödmjukhet som jag uppskattar. Applåderna som aldrig ville sluta talade sitt tydliga språk. Stefan, Tack än en gång
Katarina Bartholdson, Pulsen IT's a promise
Stefan Sebö har under en längre tid arbetat med mig och säljarna på Metro Sverige AB. Resultatet talar för sig själv. Enligt tidningens DagensMedias årliga undersökning vad avser säljorganisationens kvalitet så kom vi 2004 på en god 2 plats. 2005 på 1 plats! Stefan är förstås inte hela anledningen till vår framgång men han har i högsta grad varit med och bidragit till den.
Peter Ekmark, Försäljningsdirektör, Metro Sweden AB
Tack för en kanon föreläsning!!
Hela gruppen reagerade positivt och tro mig att detta har varit föremål för de flesta samtalen idag. Tror aldrig under dessa 10 år att hela gänget suttit tysta och lyssnat så som de gjorde igår. 5 av 5 i betyg!!
Erik Sande
Installera kraft & belysning