Konsten att skapa

Världens bästa företag

7 faktorer för att lyckas

Steg 1: Förbeställ boken idagSteg 2: Du får boken hemskickad direkt till dig

Varför lyckas vissa företag och inte andra?  

Ingen kommer undan! Den konkurrenskraftiga företagsmiljön som råder i vårt avlånga land kräver att alla företag konstant måste jobba med sin utveckling. Det handlar om att vinna eller försvinna.

Passa på att förbeställa boken innan den 31 augusti till specialpris samt signerad. Du får den hemskickad när den blir tillgänglig i slutet av augusti.

Förhandsbeställ Här!

Hur svårt kan det vara? Stefans nya ”bibel” är fulladdad av inspirerande och vägledande innehåll som skapar kreativitet och beslutsamhet. En vinnande guide för ledare och alla medarbetare i företag som vill bli världsbäst och där det är människor som gör skillnaden. Just do it!

Beth Friberg Beth Friberg
Ordförande, FOREX Bank

Boken gör mig både glad och på gott humör. Stefan blandar egna erfarenheter med intervjuer med aktuella näringslivsprofiler. Det jag framförallt uppskattar är den goda strukturen och den heltäckande ansatsen. Well done!

Anders Rex Anders Rex
Chef för företagsmarknaden Danske Bank

En konkret bok med många tankeväckande resonemang. Ett måste för alla, oavsett om du är chef, ledare eller medarbetare. Stefans recept är lika enkelt som briljant.

Catrin Östlund Catrin Östlund
VD - CÖ Redovisning AB

Normalt är jag mycket skeptisk till allt i kategorin "management litteratur". Jag blir själv lätt imponerad av pilar, kvadrater, trianglar och snabba lösningar och tenderar att glömma att alla bolag är som unika individer. Om vi inte är uppmärksam på detta och "lyssnar in" kan det bli pannkaka snabbare än man tror.

Ett recept för ett bolag behöver nödvändigtvis inte fungera på ett annat. Jag tror att det viktigaste är om du blandar Stefans receptsamlingar med dina egna, så kommer boken att vara till hjälp att inspirera det dagliga arbetet.

Lars-Johan Jarnheimer Lars-Johan Jarnheimer
Fd Koncernchef Tele2, Ordförande i bl.a. IKEA

Innehållsförteckning

  • Ingrediens 1: Syfte, Vision, Mål, Strategi och Varumärke

    Vad man vill uppnå är grunden till framgång.

  • Ingrediens 2: Företagskultur

    Fundamentet för vad vi är och vad vi står för.

  • Ingrediens 3: Ledaransvar

    Ledarskapet präglar verksamheten.

  • Ingrediens 4: Medarbetaransvar

    Alla har ett personligt ansvar.

  • Ingrediens 5: Motivation och arbetsmiljö

    Arbetsglädje leder till arbetslust.

  • Ingrediens 6: Förändrings- och förbättringsförmåga

    Problemlösning + kreativitet = utveckling.

  • Ingrediens 7: Säljande kultur

    Alla är inte säljare, men alla säljer.

Förbeställ idag!

Varför lyckas vissa företag och inte andra?

Det gäller att utmana det som sitter i väggarna och våga tänka nytt, kring ledarskapet och medarbetarskapet, kring organisation och arbetssätt. Det handlar om att skapa ett företag där människor verkligen vill jobba, där visionen och målen är tydliga och där alla drivs av lust att åstadkomma något, tillsammans. 

Förhandsbeställ Här!

Om Stefan Sebö

Stefan Sebö

Jag heter Stefan Sebö och har arbetat med förändringsarbete för människor i företag och organisationer i mer än 35 år.

Jag har ett brinnande intresse och ambition att utveckla människor, företag och organisationer till optimal potential.